20 Eylül 2009 Pazar

BAŞIN ÖNE EĞİLMESİN-HIFZI TOPUZ


REMZİ KİTABEVİ,2007
264 SAYFA

Benim çok sevdiğim hüzünlü yazarım Sabahahattin Ali'nin hayat hikayesi Hıfzı Topuz'un kaleminden anlatılıyor kitapta. Sabahattin Ali sosyalist düşünceye sahip olduğu için hapse atılmış,yazıları yasaklanmış.En sonunda canı pahasına ülkeyi terk ederken esrarengiz bir şekilde öldürülüyor.Kitapta bu hüzünlü yaşamın yanında Cumhuriyet'in ilanı sonrasında yaşanan sancılı yıllar da anlatılıyor.daha yazacak çok hikayesi varmış Sabahattin Ali'nin ancak 40 yaşında hayata gözlerini yummuş.Hepimiz severek dinleriz şu dizeleri:
Başın öne eğilmesin
Aldırma gönül aldırma
Ağladığın duyulmasın
Aldırma gönül aldırma

Bir gün kadrim bilinirse
İsmim ağza alınırsa
Yerim soran bulunursa
Benim meskenim dağlardır


Yaşantısındaki hüzün kitaplarına yansımış.Sürekli melankolik aşklar yaşarmış Sabahattin Ali bunun yansımalarını da Kürk Mantolo Madonna adlı kitabında görmek mümkün.Daha çok yaşayıp,daha çok yazsaydı keşke.

2 yorum:

SERAP dedi ki...

Yaşasaydı düzinelerce kitabı olabilirdi bence ve biz böylesine bir yazardan mahrum kalmazdık.

Kitabı bende okumuştum ve özellikle öldürüldüğü sahnelerde çok üzülmüştüm.Hıfzı Topuz'un abartılı bulduğum yazım tarzı olayları biraz taraflı göstersede
kesinlikle hakkında daha fazla araştırma yapılması gerken bir yazar olduğunu düşünüyorum.

asli koyuncuoğlu dedi ki...

Serap,
Kesinlikle haklısın,yaşamasını çok isterdim.En azından yaşarken daha çok üretmesine fırsat verilseydi.Hayatı hakkında yazılmış çok şey var okunacak.Buldukça okumayı planlıyorum