4 Nisan 2009 Cumartesi

AŞK-ELİF ŞAFAK


DOĞAN KİTAP,2009
415 SAYFA
Aşkın kaç hali vardır?Dünyevi aşk,ilahi aşk...
Elif Şafağın bu romanında hikaye içinde hikaye var.Bir tarafta üç çocuk annesi,mükemmel bir hayata sahip olan Ella'nın Aziz'e duyduğu dünyevi aşk.
Diğer tarafta Mevlana'nın hayat hikayesindeki ilahi aşk.İki hikayeyi çok güzel birleştirmiş yazar.Mevlana'nın hayatından esinlenerek yazdığı hikaye tamamen kurgu.Bu anlamda çok başarılı.Tasavvuf konusu da çok güzel bir şekilde hikayelerin içine yerleştirilmiş.Kitapta Mevlana'nın arkadaşı Şems-i Tebrizi'nin kırk kuralı var.Kuralların hepsi çok güzel.Buraya hepsini yazmak mümkün değil.Birkaç tanesini paylaşacağım.Hepsini merak edenler bu güzel kitabı okusunlar.
Elinizden bırakamyacağınız sürükleyici,zevkle okunan bir kitap.Yazar tasavvuf konusunda epey bilgili,bunu okurken anlayabiliyorsunuz
KİTAPTAN:
Sekizinci Kural:Başına ne gelirse gelsin,karamsarlığa kapılma.Bütün kapılar kapansa bile,O sana kimsenin bilmediği gizli bir patika açar.Sen şu anda göremesen de,dar geçitler ardında nice cennet bahçeleri var.Şükret!İstediğini elde edince şükretmek kolaydır.Sufi dileği gerçekleşmediğinde de şükredebilendir.
Yirmi Altıncı Kural:Kainat yekvücut,tek varlıktır.Her şey ve herkes görünmez iplerle birbirine bağlıdır.Sakın kimsenin ahını alma;bir kimsenin hele hele senden zayıf olanın canını yakma.Unutma ki dünyanın öte ucunda tek bir insanın kederi, tüm insanlığı mutsuz edebilir.Ve bir başkasının saadeti, herkesin yüzünü güldürebilir.

4 yorum:

Ş. Çelik dedi ki...

Elif Şafak'ın "Siyah Süt" isimli kitabını okumuş ve hayal kırıklığı yaşamıştım.
Beklediğim gibi çıkmamıştı.

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Günlerdir AŞK ile ilgil yazı yayınlandı mı diye hep sayfalara bakıyorum. Sizinkine rastladım.
Ben çok beğenerek okudum kitabı.
Tüm kurallar çok önemliydi ben de en çok 14. ve 40. kurala takılı kalmıştım.
Ne güzel AŞk ile ilgili bir yazı okumak.
Ben de bir kaç gün önce kendi sayfamda tanıtmıştım.
Sevgilerimle...

www.hayatizlerim.com ( Okumak, paylşamak için )

Adsız dedi ki...

Aslıcım bende okudum bitirdim. Ve o gün etkisinden çıkamadım kitabın. Hayranlıkla okudum. Özellikle Mevlana ile Tebriz bölümleri harikkaydı.

Adsız dedi ki...

Harika bir kitap. Unuttugumuz bazı degerleri bize hatırlattığı için yazara sonsuz teşekkürler. Okurken çok büyük zevk aldım. "Aşk" ile ilgili yazacak o kadar çok şey var ki, bir türlü toparlayıp bloguma yazamadım.