18 Ekim 2010 Pazartesi

GÖRÜNMEYEN-PAUL AUSTER

Yayınevi/yıl:Can/2010
Orijinal adı:Invisible
Çeviri:Seçkin Selvi
Sayfa sayısı:237 sayfa















Dünya eleştirmenleri arasında yılın en iyi kitapları arasına alındı.Ayrıca yazarın en önemli romanı olarak da tanımlandı.
Ben de bir Austersever olarak uzun zamandır kitabı okumayı planlıyordum.
Kitap kırk yıllık bir zaman diliminde anlatılıyor.1967 baharında New York'ta başlıyor.Colombia Üniversitesi'nde öğrenci olan ve şair olmak isteyen Adam Walker aynı üniversitede profesör olan Rudolf Born ve sevgilisi Margot ile tanışır.Adam ve Margot arasında yaşanan ilişki sonrasında Margot gerçek vatanı Paris'e döner.Kitabın ilk bölümü Adam tarafından anlatılıyor.İkinci bölüm Adam'ın çocukluk arkadaşı Jim'e yazdığı mektuplarda devam ediyor .Bu mektuplarda hikaye Paris'e kayıyor.Adam yakalandığı ölümcül hastalık sonrasında ölüyor ve Jim ile karar verdikleri buluşma gerçekleşmiyor.Hikayenin son bölümleri Adam'ın son günlerinde yazıp,Jim'e verilmek üzere üvey kızına verdiği yazılarla anlatılıyor. Hikayeye dahil olan farklı karakterlerle anlatım daha da zenginleşiyor.Hikaye 2007 yılında Karayip Adalarında son buluyor.Son nokta Rudolf Born'un üvey kızı tarafından koyuluyor.
Erotizm dozu yüksek bir kitap olmuş özellikle ensest ilişkinin anlatıldığı bölümlerde.
Vietnam Savaşı'na yapılan göndermelerle siyasal öğeler de kitapta yerini almış.
Hikaye anlatıcıdan anlatıcıya geçer ve mekan değiştirirken zenginleşiyor.Bir anda olayların içine dalıp gidiyorsunuz.
Gerçekten zevkle okunacak bir roman.Paul Auster tarzını seviyorsanız kaçırmayın.

5 yorum:

Bugday Tanesi dedi ki...

Ben okuyorum şu anda,ne tuhaf değil mi?
Aynı zamanlarda, ayrı mekanlarda aynı kitapta farklı cümlelerde buluşmak :)
Daha 30uncu sayfasındayım,yorum yapmak için çok erken. Bakalım beğenecek miyim???

aslı koyuncuoğlu dedi ki...

Buğday Tanesi,
Merhaba.Evet haklısın umarım bundan sonra tekrar aynı kitaplarda buluşuruz.Kitabı bitirdikten sonra yorumlarını iletirsen sevinirim

Adsız dedi ki...

Çok sevdiğim bi ryazar ve çok merak ettiğim bir kitap. Kütüphanenmde. Teşekkürler.

Sanem dedi ki...

Mimledim seni sevgili Aslı.

Bugday Tanesi dedi ki...

Hani bana okuduktan sonra yorumla dedin ya,işte yorumluyorum.
Çok beğendim. Anlatım ilk başlarda çok heyecanlı değil fakat her çevirdiğim sayfada acaba ne olacak diye merakla okudum. Kişilerin betimlemeleri çok etkileyici. Karakterleri resmen hissettim diyebilirim.
Hatta kendi blogumda şöyle anlattım;
''Adam Walker'in bütün çelişkilerini bir bir yaşadım. Sadece kız kardeşiyle yaşadığı ilişkilerde kendimi onun yerine koyamadım... Herkesten şüphelendim. Çok gizemli ve sürükleyici bir kitaptı. Hızlı başlayan bir arkadaşlık, o arakadaşın sevgilisiyle yaşanan gizli sevişmeler ve sonrasında o arkadaşın işlediği cinayetin göz tanığı olma ama hiç bir zaman ispatlayamamanın verdiği sancıyla senelerce yaşamaya çalışma...
Belki çok basit bir anlatım oldu ama mutlaka okuyun diyeceğim kitaplar arasında...''
Uzattım ama bu kitap böyle bir şey işte :))