21 Haziran 2009 Pazar

AY SARAYI-PAUL AUSTER

CAN YAYINLARI,MART 2008
312 SAYFA
Paul Auster en sevdiğim yazarlardan biri. Bu kitabı ise gerçekten olağanüstü.
Marco Stanley Fogg birlikte yaşadığı dayısının ölümünden sonra parasız kalır ve dayısından miras kalan kitapları birer birer satarak hayatını bir süre zor da olsa devam ettirir. Kitaplar bitince bir işe girip çalışmaz ve parkta yaşamaya başlar.Arkadaşı Zimmer ve tesadüfen tanıştığı ( kitapta tesadüfler çok fazla rol oynuyor)Kitty Wu onu kurtarır ve tekrar yaşama döndürürler.Gazete ilanında tekerlekli sandalyeye mahkum bir ihtiyara bakma işini bulur ve işe kabul edilir.Bu ihtiyar onun dedesidir.Onun da hayat hikayesi çok ilginçtir.Burada ikinci bir hikaye çıkar karşımıza.Sonunda Fogg yıllardır hiç görmediği babasını da bulur ve onunla yakınlaşır.
Yazar birbirinden hayatların son demlerinde haberdar olan üç kuşağın ilginç öyküsünü anlatıyor.Herbirinin hikayesi çılgın ve olağanüstü.Bazen hüzünleniyor,bazen de gülümsüyorsunuz okurken.

KİTAPTAN:
"Uçurumdan atlamıştım ve son anda bir şey uzandı,beni havada yakaladı.O bir şeyin adına sevgi diyorum.İnsanı düşünmekten alıkoyacak tek şey yerçekimi yasalarını yok edecek kadar güçlü tek şey sevgidir."

"Yaşamını rüzgarın esintisine bıraktığın zaman,daha önce hiç bilmediğin ,başka koşullarda öğrenilemeyecek şeyleri keşfediyorsun."

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Demi Aslı olağanüstü bir kitap. geçen yıl okumuştum ama hala etkisini sürdürüyor. O kadar etkilemişti ki beni, çok yakın bir arkadaşıma kitabı hediye edip, okumalısın mutlaka, harika demiştim.

Aymen dedi ki...

hayata diar deneyimleri aktaran yabancı yazarların kitapların türk insanı için olmadığını düşünüyorum bazen. hayat standartları ve hayata bakış farklılıkları çok fazla.

asli koyuncuoğlu dedi ki...

Sevgili Aymen,
Kesinlikle haklısın bu kimi yazar ve kitaplar için geçerli ancak Paul Auster'ı bunların dışında tutabilirsin kesinlikle.

SERAP dedi ki...

Auster okuyasım geldi ama bu sıcakta Marukami de çok iyi gidiyor haberin olsun.

asli koyuncuoğlu dedi ki...

Sevgili Serap,
Marukami hiç okumadım.Neden olmasın?Blogundan yorumlarını takip ediyor olacağım

Ayşe'nin Kitap Kulübü dedi ki...

Merhaba;

Benim en sevdiğim Paul Auster kitabı Yükseklik Korkusu olmuştu. Ay Sarayı da hoştu zaten Paul Auster benim en sevdiğim yazarlardan biri.

İzlemediyseniz Smoke filmini de izlemenizi öneririm.

İyi Okumalar
Gülda