27 Haziran 2009 Cumartesi

ALTIN BALIK-J.M.G Le Clézio







İLETİŞİM,2008
210 sayfa
"Ey balık,küçük balık,kendine dikkat et!Dünyada seni yakalamak üzere atılmış o kadar çok olta ve ağ var ki"



Le Clézio,Nobel ödüllü Fransız bir yazar. bu kitabında altı yaşındayken kaçırılarak Kuzey Afrika'ya getirilen ve burada yaşlı bir kadına satılan Leyla'nın ilginç yaşam öyküsünü anlatıyor.Roman Leyla'nın kendi topraklarına dönmesiyle bitiyor.Hayata meydan okuyan ve cesur bir kızın yılmadan süren mücadelesi.Berduş bir hayat yaşar Leyla.Kitabın genelinde en çok beni etkileyen şeylerden biri Leyla'nın her şekil ve şartta dahil kitap okuması(çöpten topladıkları da dahil)

Yazarın da göçebe bir hayat tarzı varmış ve bunun yansımlarını kitapta görebilirsiniz.Kitabı okurken sürekli kendimi Leyla'nın yerine koydum ve cesaretine hayran kaldım.Etkileyici ve güzel bir roman.Fransız bir yazarın kaleminden zenci bir genç kızın sıradışı hikayesini okumak ilginç.

Ayrıca romandan bulduğum bir kitabın izini sürüyorum bu aralar:Italo Svevo-Zeno'nun Bilinci.Kahramanımıza bu kitabı okuması tavsiye ediliyor ve deniyorki:"bu kitabı okumayan hiçbir şey okumamış sayılır."Merakımı uyandırdığı için okumak istiyorum bu kitabı da.





1 yorum:

Adsız dedi ki...

Değişik ve ilginç bir konusu var. Hmede roman kahramanı bir kitap kurdu, şimdiden çok sevdim ben bu Leyla'yı. Sepetime atıyorum bu kitabı. Teşekkürler paylaşımın için.
Sevgilerimle