15 Ekim 2011 Cumartesi

KATRE-İ MATEM - İSKENDER PALA

Yayınevi/yıl:Kapı/2009
Sayfa sayısı: 466
İskender Pala sevdiğim yazarlardan biri.Babil'de Ölüm İstanbul'da Aşk, Şah ve Sultan romanlarını beğenerek okudum.Bu kitabı yaklaşık iki senedir kütüphanemde okunmayı bekliyordu.
Yazar kitaba değişik bir başlangıç yapmış. Müzayededen alınan el yazması bir kitabın kapısından içeri giriyorsunuz.Kitabın adı:"Yek Cinayet Şast u Şeş Sual " Yani " 1 Cinayet 66 Soru" . Kalemini hokkaya bandıran kim belirtilmiyor. Lale Devri'nde geçen bir aşk ve cinayet öyküsü.Neden 66 derseniz Lale'nin ebced hesabında karşılığı 66 sayısı.
Lale Devri'nde sevgililerini kaybeden iki aşığın yolu bir dilenci külhanında kesişir. Bir Lale soğanının etrafında maceralı bir hikaye başlar.Lale Devri'nin şatafat ve zenginliği, saray entrikaları eşliğinde cinayetleri çözmeye çalışan iki arkadaşın yaşadıkları tarihe parallel olarak anlatılmış. Hikaye heyecanlı ve keyif verici.Ancak karakterler biraz sönük kalmış.Kitabın sonu hayal kırıklığı oldu benim için.Bu kadar heyecanın sonunda daha ilginç birşeyler beklerdim.
Kitabın sevdiğim taraflarında biri, her bölümün sonundaki derkenarlarda yer alan küçük hikayelerdi. Böylece Aşk ile ilgili farklı yerlerden değişik hikayecikler okuma fırsatım oldu ki bu o bölümde anlatılan olayla ilişkilendirilmişti.
İskender Pala bu romanını kendisi için yazdığını söylüyor bir röportajında. Ayrıca konun film senaryosu olmaya müsait olduğunu ve ileride böyle birşeyi arzu ettiğini de belirtiyor.Kimbilir ileride olabilir belki.
Kitabı bitirmemin hemen arkasından yeni kitabı " OD " çıktı yazarın.Hemenm sipariş verdim ve heyecanla bekliyorum.İskender Pala okumaya devam.Çünkü tarihe paralel çok güzel hikayeler anlatıyor bize.
Bu arada yazarın bu romanı yazmadan önce Lale Devri hakkında çok detaylı bir araştırma yapmış olduğunu da belirtmek istiyorum.Katre-i Matem.Yani Hüzün Damlası değerli bir lalenin adı.

1 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

Benim de İskender Pala'nın okuduğum ilk kitabıydı, kendisini vazgeçilmezlerim arasına sokmayı başarmıştı, katılıyorum, çok başarılı , araştırmacı bir yazar....Ayrıca sizin de aynı kitaptan zevk almanız , benim için ayrı bir zevk oldu....