27 Ağustos 2011 Cumartesi



Yayınevi/yıl:Metis/2009

Sayfa sayısı:159 sayfa


Murathan Mungan hikayelerini sevdiğim bir yazar. Tüm hikaye kitaplarını okudum.

Eldivenler,Hikayeler 2009 yılında sessiz sedasız raflarda yerini almış bir kitap.Bu tür kitapları çoksatar kitaplardan daha çok beğeniyorum ben.

Öncelikle kitabın kapağından başlamak istiyorum.Arzu Başaran tarafından yapılmış ve gerçekten sıradışı olmuş.Tıpkı kitabın içindeki hikayeler ve karakterler gibi.

Toplam on hikayeden oluşuyor.Dili yalın ve akıcı.Kadın-erkek ilşkileri, dünya halleri ve eşcinsellik konuları işlenmiş.

Eşcinsel hikayeleri beni rahatsız etmedi.Bunu gayet doğal bir şekilde hikayenin içinde anlatmış.Güzel de olmuş, klasik aşk hikayeleri okumak zevk vermiyor bana.Farklı şeyler okumaktan daha büyük keyif alıyorum.

Yazar insanları,duyguları,düşünceleri güzel ve derin bir şekilde anlatıyor.

Ben en çok kitabın son hikayesi "Geçici Keskinlikler"i beğendim. Sevgilisi tarafından terkedilen Özlem'in hikayesini.Ona aşık olan ve kötü günlerinde destek olan bir erkek ruhu tarafından teselli ediliyor,farkında olmadan. İlginç ve fantastik bir hikaye.

Mutlaka okumanızı tavsiye ediyorum.


Hiç yorum yok: