3 Ocak 2010 Pazar

BİR DELİLER EVİNİN YALAN YANLIŞ ANLATILAN KISA TARİHİ

CAN YAYINLARI,
2009, 482 SAYFA







Ayfer Tunç'un okuduğum ilk kitabı.Ayrıca 2009 senesinin keyifle okuduğum romanlarından biri.Hayatları Karadeniz'de denize sırtını dönmüş bir Akıl Hastanesinde ucundan kıyısından birbirine değen yaklaşık 250 karakterin hayat hikayesi.gazetelerin üçüncü sayfalarında ya da gündelik hayat dedikodularında görebileceğimiz insanlar ve olaylar.
Yazar ironiyle karışık Türkiye'nin deliliklerini de anlatmak istemiş.
Yıllardır kafamı kurcalayan kim akıllı kim deli sorusunun sadece benim düşünmediğim bir mesele olduğunu okumak beni rahatlattı:Akıllı delinin karşıtı değildi....Zaten şu geçmişi boklu dünyada kim akıllı kim deli, hiç belli değildi.(sf 155)
Okudukça büyüyüp çoğalan hikayelerle kitap hemencecik sizi içine alıveriyor.
Akıl Hastanesi'nin neden sırtını döndüğü konusunun dışarıdaki akıllılar değil de içeride tedavi gören bir deli tarafından sorulması kitabın en hoşuma giden detaylarından biri oldu.Yazara hayran oldum ve böyle zor kitap yazmayı başardığı için kıskandım.
Kesinlikle okumanızı tavsiye ediyorum.

12 yorum:

Leylak Dalı dedi ki...

Ben de 2009'un başında okumuş ve "2009'un kitabı" ilan etmiştim. Ayfer Tunç'u çok severim zaten, bütün kitaplarını da okudum. ama bu kitap ayrı bir şey, adeta matematiksel bir yapısı var, onca insan, onca olay nasıl bağlanmış birbirine şaştım kaldım. Romanda adı geçen şehrin Samsun olduğunu da ufak bir araştırmayla keşfettim, yoksa çatlayacaktım meraktan.
Sana şu an elimde olan Magda Szabo'nun kitaplarını öneriyorum, okursan pişman olmazsın.
Sevgiler, sağlıklı yıllar...

laleninbahcesi dedi ki...

ne tasadüf şu anda elimde ki kitap bu. Henüz 60 sayfa okudum ve içine aldı bile beni.

Unknown dedi ki...

2009 da aldım ama 2010 akaldı nasip ne zaman olacak acaba
elinize zihninize sağlık

aslı koyuncuoğlu dedi ki...

Leylak Dalı,
Benim de merağımı giderdin.Teşekkürler.Acaba gerçekten denize sırtını dönen bir hastane var mıdır orada?
Magda Szabo'yu ilk fırsatta okuyacağım.
Sevgili Lalenin Bahçesi,
Merhaba,
Okudukça daha çok seveceksin eminim.
Sevgili bahar gelsin,
Senin de yorumuna sağlık.
hepinize sevgiler

Adsız dedi ki...

Çok merak ettiğim ama bir türlü elimin gitmediği bir kitap. Okunası bir kitap anlattığın kadarıyla. İnşallah bir gün okuyacağım. Teşekkürler...

Oklap Kütüphanesi dedi ki...

Henüz okumadigim bir kitap. Konusu oldukca ilgi cekici görünüyor. En kisa zamanda edinecegim. Tesekkürler paylasim icin...

Unknown dedi ki...
Bu yorum bir blog yöneticisi tarafından silindi.
böcük dedi ki...

Merak ettiğim ama almak için fırsat bulamadığım bir kitap. Ben Ayfer Tunç'un kaleminden çıkan "Ömür Diyorlar Buna" ve "Bir Maniniz Yoksa Annemler Size Gelecek" isimli kitapları okumuştum ve ikisi de tavsiye edilebilir kitaplar arasındaydı :)

Adsız dedi ki...

Bu ara çok uzadı, özlettin kendini Aslı. Merakla bekliyorum kitaplarını ve seni. Bu arada mimlendin :)

Derasmus dedi ki...

Bu kitabı radyoda program sunarken tanıtmıştım oldukça ilgimi çekmesine rağmen halen okuyamadım ..Umarum en kısa zamanda okuyabilirim ..

Leylak Dalı dedi ki...

Sevgili Aslı,
Ne zamandır esin soluğun çıkmıyor. Tekrar hastalandın mı yoksa, merak ettim doğrusu. Umarım iyisindir, bir ses ver lütfen:)
Sevgiler...

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Şahane bir kitaptır o çok beğenmiştim ben de:)