6 Ocak 2008 Pazar

ŞAHBABA-MURAT BARDAKÇI


İnkılap,2006
679 sayfa
Bizim tarih kitaplarımız Vahdettin Mondros Mütarekesi'ni imzaladı , vatan hainidir diye son noktayı koyar ve Osmanlı İmparatorluğu tarihi burada biter.
Böyle olmadığını Şahbaba'yı okuduğunuzda anlayacaksınız.Kitapta Vahdettin'in özel arşivinden çıkan belgeler,mektuplarla Şahbaba'nın hayatı anlatılıyor.Kitabı okurken bazen şaşırdım,üzüldüm,sinirlendim.
Kitabın sonunda Atatürk Vahdettin'in öldüğünü duyduğunda şunu söylüyor:"Çok namuslu bir adam öldü.İsteseydi Topkapı'nın bütün cevahirini götürür ve öyle bir ordu kurup geri dönerdi ki..."
Tarihimizdeki bu ve buna benzer ayrıntıları öğrenmek istiyorsanız okuyun derim.Ben etkilendim ve çok şey öğrendim.

1 yorum:

wintergreen dedi ki...

Kendim bir blog başlamak istediğim için başkaları bu işi nasıl yapmış, nasıl başlamış diye bakıyordum. Bu arada bu kitap hakkında yazdıklarınızla kitabı okumaya karar verdim. Teşekkürler.